Bokningspolicy

Flyttlådor och en växt på en matta brevid en soffa

Innan städningen påbörjas, genomför vi en noggrann bedömning av smuts nivån. Om bostaden är hårt smutsad kan städningen inte utföras till det avtalade priset. Vi informerar dig om tilläggskostnaden. Godkänner ni ej tillägget, kommer städning enbart utföras i det antal timmar som ingår i det avtalade priset, utan garanti lämnas på där vi kräver extra resurs. Vi har rätt att avböja uppdraget utan att någon avgift tillkommer för bedömningen

För att underlätta bedömningen och planeringen av städningen uppskattar vi om du kan skicka bilder på bostaden när den är tom.

Avbokningspolicy

Vi förstår att planer kan ändras. Vår avbokningspolicy är som följer:

  • Avbokning inom 24 timmar före bokad tid: 50% av kostnaden debiteras.
  • Avbokning inom 12 timmar före bokad tid: 70% av kostnaden debiteras.

Vi uppskattar om du informerar oss så tidigt som möjligt om du måste avboka, vilket möjliggör omplanering för vår personal och ger andra kunder chansen att boka. Avbokningar kan göras via telefon eller e-post.

Bra att notera:

  • Fönsterputs ingår, förutsatt att fönstren är tillgängliga utan användning av säkerhetsanordningar och inte högre upp än två meter.
  • Under kalla månader kan det vara svårt att rengöra fönster utvändigt, men vi gör vårt bästa.
  • Vi avlägsnar inte klistermärken eller klister från fönster då det kan skada ytan.
  • Fettfilter och områden bakom dessa bör förberedas av dig genom att demontera och placera dem på diskbänken innan vår ankomst.
  • Vi flyttar inte på tunga apparater som kyl och frys på grund av risken för golvskador.
  • Demontering av filter eller golvbrunnar utförs inte, då felaktig hantering kan leda till skador.
  • Vi behandlar kalkavlagringar i duschutrymmen, fettansamlingar i köksfläkten och andra ingrodd smuts så effektivt som möjligt, men vissa fall kan kräva flera behandlingar.

Genom att anpassa och förtydliga dessa punkter hoppas vi ge dig en klarare bild av våra tjänster och förväntningar.